Nära vatten

Nära vatten har jag alltid velat bo, men......

På frågan om vi bor nära vatten har jag letat gamla bilder, hittade väl nån som kanske kan visa lite hur pass nära huset står ån!

image383
Fotot taget i februari -08, tomtgränsen

image384

Här ser man husknuten......kanske 3 meter till ån!
Djupet ner till ån är i vanliga fall 3-4 meter.....inte nu!!

image386

Det här fotade jag i eftermiddags, har ej varit hemma sen, vattnet står ännu högre nu!
Men det har i allafall slutat regna .......

Vattnet i ån har varit sååå mycket högre hela vintern än vad det brukar vara! I somras kunde man kanske bada fötterna upp till anklarna, en liten rännil var vad det var då, men nu....!!

Snälla, det räcker nu!!

Har ikväll varit till en svägerska, svärmor fyller ju 70 snart........inte lätt det här inte!

Nu måste jag säga godnatt, känner mig lite halvfebrig o ont i bröstet......går o lägger mig!

Kommentarer
Postat av: Carina

Fy...jag sväljer lite skrämt en suck när jag ser husknuten :/

2008-04-07 @ 22:52:53
URL: http://goldiesmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0