Konstiga jag...

Är ju ledig idag torsdag, fint väder ute och vad gör jag då?

Jo, är inne o städar! Men alltså, när vårsolen skiner ja då kan jag få nippran ibland!

Men jag ska ut på promenad lite senare, en sån där lång antar jag, så jag får nog frisk luft idag också!

Igår var ju jag o smurfsyster till Hudiksvall
image429Hon hämtade upp mig i Kungsgår´n med lilla röda KalleAnka-bilen, tycker hennes  image430 bil är så gullig därav namnet! Ford Kaa, kanske den heter?

Mötet gick bra och var intressant - inte alla gånger man får höra av föredragshållaren att organisationen gör av med för LITE pengar.....Mycket ska man höra innan öronen trillar av!
Nu var det ju lite mer komplicerat än så men ändå.....

När jag åkte hemifrån på morgone igår så var här i Trönö en strålande sol på himmelen! Kom till Kungsgår´n och där var som att köra in i en vägg! Sicken dimma! Men vi behövde bara åka några hundra meter norrut så blev det strålande sol igen!
Solen sken även i Hudiksvall igår, jag passade på att ta ett foto av Epp på "rökbänken", synd bara att krokusarna bakom henne inte kom med på bilden!
image432

På tal om krokus....Jag har EN som blommar nu
image434

Den växer mitt ute på en liten gräsplätt......blommade förra året också och är nog en lämning från svunna tider!

Vi var faktiskt hemma igen redan vid elvatiden, så det blev en kort arbetsdag igår!

På eftermiddagen så bestämde vi att ta med hunden ut i skogen, hon älskar ju det! Då kör vi fast med bilen, tvärnit! Ute på gårdsplan......Fick ta lillvolvon och bogsera loss storvolvon.......man tror inte att det är sant!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, nu är det ju för underbart, måtte det vara länge, så vi får njuta av det! Det får inte bli sommar för fort, stanna tiden nu!

2008-04-17 @ 17:51:41
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0