Äntligen...

Ja, äntligen har jag planterat om mina blommor inne! Planterat o planterat, dom fick bara påfyllning av jord......

När andra håller på ute då är jag inne.....Fast visst har jag också varit ute idag och njutit!

Blev lite glad när jag såg att min lilla blåsippa ändå orkade slå ut sina knoppar!

image480

Bildkvaliten är som vanligt dålig.....beror nog inte på kameran, men det vet ni redan!

Den här lilla sippan fick jag förra hösten av svärföräldrarna, den hade spridit sig från moderplantan strax intill. När svärföräldrarna flyttade till sitt hus 1968 fanns den redan där, och den lever o frodas än!

Fick även mina vårblommor i kruka idag, dom som jag köpte igår, trodde jag inte! Ibland tar allt sån tid för mig....
Smitta från sambon tror jag...
image481

image482

Skulle ju bli lite mildare inatt så jag hoppas att dom inte blir allt för frusna!

Men lilla ranunkeln, hon får komma in inatt hon!
image483

Än så länge är hon ensam, ska nog få flytta lite längre fram i vår/sommar!

Och sambon är ute utan mössa - då är det vår! Även om han envisas med att ha vinterkängorna på än!

image485

Nu önskar jag er en godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Godmorron på dig! Jaha, nu är vårbruket i full gång, ser jag *L*
Igår visste jag inte om det var vår eller sommar...*brydd*

2008-04-24 @ 04:35:24
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Mia

Tror jag ska ta en promenad ikväll, det är ju så härligt väder!
Ha det gott, Ragnvi *L*

2008-04-24 @ 18:28:50
Postat av: Carina

Ska erkänna attt mina stackrar har inte fått en gnutta jord ännu de :/

2008-04-24 @ 22:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0